Südameusust, internetist, ligimesearmastusest ja julgusest
23.03.2007 | ek | Rubriik: Arvamus
14. märtsi Eesti Kirikus ilmus artikkel pastoraalseminari lõpetanud diakonitest, kellest kaks juba ordineeriti ja ülejäänud valmistuvad vastu võtma preestriordinatsiooni.
On tore, et ajalehe võrguväljaandes on võimalik artikleid kommenteerida, ent paraku ei erine Eesti Kiriku artiklite kommentaarid kuigivõrd teiste internetilehtede omadest.
Ei ole midagi kurvemat, kui lugeda kristlikult veebilehelt kristlaste (või ennast kristlasteks pidavate inimeste) kirjutatud ilkuvaid ja kaasinimesi mõnitavaid anonüümseid keeleteritusi. Ja kui siis keegi tahab oma kommentaariga õhkkonda tasakaalustada ning arutelu konstruktiivsusele suunata, teevad «vennad-õed» talle endale uut ja vana.
Kirjutasin minagi ühe kommentaari, milles kutsusin üles mitte üksteise kallal aasima ega vaidlema kõrvaliste asjade üle (nagu näiteks erinevad ametinimetused, olgu preester või õpetaja), vaid keskenduma sellele, mis on tõeliselt oluline ja mida meie kirik ning inimesed vajavad. Ja mis ma sain vastuseks?
Tsiteerin: «Preester Auksmann tunneb end lihtsalt puudutatuna, et kirikurahvas ei taha preestreid, preesterdamist, veriseid ohvrinuge ega härgade ja kitsede verd, vaid tahab südameusku ja puhast evangeelset õpetust.» Niimoodi kirjutab keegi, kes on võtnud endale pseudonüümiks Pontifex Maximus.
See inimene ilmselt ei tea, mida see nimi tähendab. Pontifex on eesti keeles sillaehitaja. Kahjuks ei meenuta tema kommentaar sugugi silla ehitamist, vaid pigem lammutamist. Küllap see tubli «vend või õde Kristuses» tundis pärast oma kommentaari avaldamist endas uhkust selle üle, kui hästi ta sai minutaolise «valeusulise» paika panna …
Minul aga on sellest inimesest kahju, sest ta on hullemas olukorras kui ükskõik missugune valeusuline: ta on omaenda uhkuse vangis, pimestatud vaimulikust kõrkusest ja aheldatud armastusetusse. Veelgi enam, ta on arg, tal ei ole julgust esineda oma tegeliku nime all, ja seega ei saa tal olla osa Jumala riigis, nagu seisab Ilmutuseraamatus (Ilm 21:8).
Ma ei taha süveneda selle kommentaari sisusse, kuna mulle tundub, et selle taga olev inimene ei tea midagi ei Kristuse preestriametist (mille kohta võime väga ülevaid sõnu lugeda näiteks Kirjast heebrealastele), ei tõelisest südameusust ega puhtast evangeeliumist.
Ma lihtsalt loodan, et palve tema ja kõigi teiste eest, kes naudivad anonüümsete solvangute paiskamist internetilehtedele, kannab vilja ja Jumal aitab neil pöörduda ning meelt parandada.
Kutsun kõiki Eesti Kiriku lugejaid, ka neid, kellel ei ole ligipääsu internetile, taoliste inimeste eest palvetama.
Enn Auksmann, Pärnu Eliisabeti koguduse õpetaja
Kõnnib misjonär mööda savanni ja kohtab lõvi.
Misjonär: Sisenda, Issand, talle kristlikke mõtteid.
Lõvi: Õnnista toitu, mida peagi sööma asun. :)
Vooda’ Pikne vooda’
Härjä atami’ anniss
katõ sarvõga
nel’lä sõraga
künni peräst
külvi peräst
Kae’ Pikne
kuimuidu sinnu kaibass maa,
lahki kujunu’
kalõss tõmmanu’
taa maa kos kõik künd kal’g
taa maa kos kõik külv korõhtanu’
mii maa
Aa’ Pikne
üt’s väiku tsäkärki’ taiva
üt’s pilvepoigki’
meil olõss no’ loodust sõs
üles kaiõn
et vas’t nakass no’ nur’utama umõtõ
mii maa pääl
Vooda’ Pikne vooda’
Härjä atami’ anniss
kõrgõ sälägä
laja rinnaga
Olõ õi sa’ tõist säänest saanu’
Vooda’ Pikne vooda’
künni peräst
külvi peräst
Olõ õi sa’ Pikne
joht halv ollu’ varõmp
hää olõt õks ollu’
meile ja maalõ
olõ õi meil kahju
häräst sinulõ
kui’ sa’ õnnõ’ kaet ja’ kullõt
mii palvit
Vooda’ Pikne vooda
Härjä atami’ anniss
Vooda’ Pikne vooda
Tulõ’ joba kavvõlt tün’nen
tõrahtõn
üt’s kõrd
Tulõ’ joba kavvõlt tün’nen
Tõrahtõn
tõnõ kõrd
Tulõ’ tsilk tsilk
tsilk tsilk tsilk tsilk
Mürdsähtä’ sõs
õkva kõrva veeren
mürdsähtä’
niida et kõik hirmsalõ ehmätäse
mustast käest musta assa’
maaha satasõ
Ja puhas süä sehen naarass
ku’ vällän
suur vesi
kur’ahtass
taivast
äkki
ala
Vooda’ Pikne vooda’
Kas mii’ sõs pal’lu nõvvami’
väiku maa
väiku nurmõ
Sata’ Pikne sata’
Sata’ Pikne niida et külänt saass
meile ja maalõ
Vooda’ Pikne vooda’
Nurmõ ütlevä’ tennu’
ku’ mõõt täüs
Tõuka’ sõs muialõ musta’ pilve
suurõ soo pääle
korgõ konnu pääle
laja laanõ pääle
Soo mõõt on suurõmp
konnu mõõt on korgõmp
laanõ mõõt on lajemp
Simatsõ’ ilma’
mesitse’ hohu’
meile kündjile külvjile põimjile
Hää Pikne
pühä Pikne
hoia’ mii nurmõ
anna’ mii rüäle
hää’ olõ’ ala’
hää’ pää’ otsa
hää’ terä’ sisse
Vooda’ Pikne vooda
Härjä atami’ anniss
valgõ lauk otsa iin
suur must hand takan
Jah tõesti – preesterlus on puhas paganlus. Kristuse kirikus ei tohiks sellel olla kohta.
jah, tõesti, terve Vana ja Uus Testament on täis paganlust, nii et neil ei tohiks olla kohta Kristuse kirikus …
hämmastav, kui rumalad on mõned \”kirikuinimesed\” …