17.06 Usuteaduse instituudil valmis diakoonia käsiraamat
17.06.2007 | ek | Rubriik: Online artiklidEELK Usuteaduse instituudil valmis "Diakoonia käsiraamat", mida esitletakse instituudis teisipäeval, 19. juunil kell 12.
Eestikeelse diakooniateaduse käsiraamatute ajalugu on lühike, eestikeelsete diakooniaõpikute ajalugu on aga veelgi lühem, ulatudes 1990. aastate algusesse, kui Soome Kiriku Diakooniakeskuse abil andsid EELK Viljandi Pauluse kogudus ja EELK Diakooniaühendus 1992. aastal välja väiksemahulise diakooniaõpiku´.
Kuna senini puudus eesti keeles laiem üldkäsitlus diakoonia teoloogiast, ajaloost ja diakoonia tänapäevastest arengutest, siis sai käsiraamatu koostamine üheks EELK diakoonia arenguprojekti 2004-2006 osaks.
Diakooniateadusel kui oikumeenilisel teadusel, on tänases Euroopas tähendus selles mõttes, et uurides eluteoloogiat ja elamiskunsti, avab ja loob see kontakte paljude teiste teadusalade vahel. Seepärast on diakoonia käsiraamatu toimetuskolleegium dr Riho Saardi juhtimisel püüdnud ühtede kaante vahele mahutada õppijatele vajalikku, nii teoreetilist kui ka ajaloolisest kogemusest tulenevat diakoonia ja sotsiaaltöö materjali.
Raamat koosneb seitsmest põhipeatükist: esmalt lähenetakse diakooniale eksegeetiliselt ja käsitletakse diakoonia piibellikke juuri; teiseks vaadeldakse diakooniat üldkirikulooliselt ja demonstreeritakse diakoonia muutusi ajaloos; kolmandaks käsitletakse diakooniat süstemaatilis-teoloogiliselt ja vaadeldakse diakoonia kohta kiriku usus; neljandaks lähenetakse diakooniale ametiteoloogiast lähtudes; viiendaks kiriku kuulutusest ehk missiost lähtudes; kuuendaks ühiskondlikust kontekstuaalsusest lähtudes ja kõige lõpuks käsitletakse luterliku hoolekande ja diakoonia ajalugu Eestis. Viimasena nimetatud põhipeatükk on esimene põhjalikum arhiiviallikatel rajanev uurimus Eesti luterlikust hoolekande ja diakoonia ajaloost.
Diakoonia käsiraamat on mõeldud diakooniakoolituse põhimaterjaliks. Raamat ilmub EELK Usuteaduse instituudi toimetiste sarjas ning selle väljaandmist toetavad Soome Kiriku Välisabi (Suomen Kirkon Ulkomaanapu) ja Schleswig-Holsteini Liidumaa Diakooniakeskus (Diakonisches Werk Schleswig-Holstein.
miks mitte,kus siis arvamust avaldada.kirikus ei saa ju,hakkad kummardama või tuled kallale,ei orjenteeru hästi su tasemes.sinepiiva ole ja liiguta mägesid,siis räägi
ei ole võimalik sitaratas,sest nagu tead jumal on ajatu ja järgmises elus võid amööb või dinosaurus ka olla,kui nägu ei meeldi kiriku seinal
tahad kiivitile tõsiselt seltsiks minna toa reostaja,miks oled uskmatu,tige ja vastik inimene,mingit kriitikat ei kannata,omal jumala sõna käepärast,kaitse ennast lutheri õpilane
Keda sa ähvardad ja miks?
Sinu jutu seost artikli jutuga ei taba.
idikas oled,kommenteeriale oli see öeldud,mõtle mõtle
eluliselt vajalik on ossi osborne kirikusse vilistama kutsuda ja teised hevimehed,sest muusika hävitab halba ümbruskonnas,kui head soovid,siis tee seda.
Miks sa mind nüüd sõimad?
Ikkagi, artikli jutu sinu jutu seosest aru ei saa.
Arvan, et see siin ei ole foorum vabafantaasia jaoks.
see on jumala sõna,mida sa loed,olen jeesus,kes oled sina?
miks jeesust eriliseks pead,mine räägi ise kirikus sai babast või budast,tunned küll neid.löövad su uksest välja selle jutu peale ja ütlevad,et kuradist oled.piisab katoliiklase kohta midagi öelda,kui juba paha oled,ta sõber ju ja luther mannetu ja mõõtetu mees
Täpselt nagu kummardused, formaalsused ja paisutatud aupakklikukkus omade ja perekeskel naljakad ja kohatud on ja samas presidendivastuvõtul jälle tunduvad sobivat, jääb sellisest müstilisest ja teemaga otsest seost mitte-omavast jutust lihtsalt natuke imelik mulje, millele kellelgi vastata on väga raske. Et iga asi omal kohal.
Palun, kas oleks võimalik kommentaariumireostajaid kuidagi blokeerida? :S