10.04 Patustamine võib viia kirikuõpetaja vallandamiseni
10.04.2007 | ek | Rubriik: Online artiklid
Täna astub EELK peapiiskopi Andres Põderi palge ette Põlva koguduse õpetaja Üllar Kask koos abikaasaga. Arutlusele tuleb, kas abielu rikkunud mees sobib hingekarjasetööle, kirjutab SLÕhtuleht.
"See on täiesti peresisene asi. Kõik me eksime," tunnistab Põlva Püha Neitsi Maarja koguduse õpetaja Üllar Kase abikaasa Liivi. Täna läheb ta koos mehega Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskopi Andres Põderi ette, kus tal on mehe vaimuliku karjääri kasuks öelda kaalukas sõna.
Kui suurel reedel ilmus Põlva kirikus inimeste ette asendusõpetaja, mitte nende koguduse ammune õpetaja Üllar Kask, öeldi kohalolijatele, et viimane on haige. Tegelikult oli aga Kase tegevus vaimulikuna peatatud. Nimelt saatis Võru praost Andres Mäevere EELK peapiiskopile Andres Põderile esildise, justkui oleks Üllar Kask pattu teinud. Väidetavalt olevat ta tiiba ripsutanud teismelise neiuga.
Üllar Kase abikaasa Liivi ütleb, et asi on nüüdseks pereringis lahendatud. "Me oleme selle pere sees lahendanud, kõik me eksime," ütleb Liivi Kask ning annab märku, et on mehele tema teo andestanud. Samuti on ta igati selle poolt, et abikaasa samas ametis jätkaks. Liivi Kask loodab väga, et kui abikaasa andeks annab, siis laheneb ka ülejäänu.
Võru praost Andres Mäevere ei taha öelda, kas Kask on vääriline ka edaspidi kogudust juhtima, kuid kinnitab, et on nõus peapiiskopi igasuguse otsusega. "Nad (Üllar Kask abikaasaga – K.V.) lähevad koos peapiiskopi juurde ja kui nad tõesti suudavad koos ära leppida, ja kui peapiiskop on sellega nõus, siis on see nii," ütleb Mäevere.
Kas abielurikkumine on piisav põhjus, et vaimulik peaks ametist tagasi astuma? "Kõik sõltub sündmusest endast. Tegemist on ühe käsu eiramisega kümnest, ja kui õpetaja eirab, mis siis teistelt küsida. See inimene võib edasi olla hea koguduse liige, sest andeksandmine ja halastus on kristluse põhisõnum, kuid õpetajaametis on siiski raske näha seda inimest," on Mäevere sügavam veendumus.
Ehkki SLÕLile on üks kogudusele lähedal seisev inimene väitnud, et Kask lahutas möödunud aastal abielu, ei teadnud Mäevere sellest midagi. "Ametlikult on ta abielus ja mina lähtusin sellest teadmisest," ütles ta.
Kase jätkamisega on nõus ka Põlva koguduse liikmed. "Kask on üks parimaid jutlustajaid, keda tean. Tal on väga head matusekõned näiteks," kiidab üks koguduse liige. "Tore mees, kes räägib seda, mida mõtleb, eks ta sellepärast paljudel pinnuks silmas ongi."
Kask on ka varem süüdistustega kokku puutunud. 10 aastat tagasi süüdistas Põlva haigla hingehoidja Peeter Karma teda mitmes patus, sh varastamises. Ka väideti, et Kask on kantslis ropendanud. Koguduse liikmed olid Kase poolt, kirikukohus leidis, et Kase süü polnud tõestatud. Varem töötas Kask Lüganuse koguduse aseõpetajana. Revisjon tuvastas mõni aeg hiljem, et Kask lahkus kogudusest, jättes üle andmata enamiku kulu- ja maksedokumente; leidmata jäid ka koguduse protokolliraamatud. Kask vabastati diakonõpetaja Lüganuse ja Kiviõli koguduse teenimisest ning määrati Põlva koguduse õpetajaks.
SLÕhtuleht, 10. aprillil 2007
väga nõutuks teeb, miks just üllarit nüüd enneolematult maa sisse taotakse. kõik on elus pattu teinud. eelk vaimulikud on ka inimesed ja inimsuhetes juhtub igasugu asju.
kerge on ilusa jutuga vaimulikel noorukeste( ja mitte ainult )päid segamini ajada. Kas mitte just nemad st.Jumalale eriti lähedal seisjad ei peaks vastutamaoma karja eest, mitte ennast ja teisi hukkatusse ajama.
Kui peab ilusaid kõnesid matustel j.n.e. siis tehkugi seda aga ilma preestri kuueta.Ja naine lepib kõigeg
Hoiatus noortele tüdrukutele-ärge sehkendage kirikuõpetajatega,see lõpeb halvasti.Kui elu nässus,siis on hilja kahetseda.Mul on väga kurvad kogemused.
Paraku on maailm nii ehitatud, et inimene saab inimese üle otsustada ainult selle põhjal mida teine ei oska varjata. Sellepärast on vahelejääja kahekordselt rumal, sellepärast et tegi ja sellepärast, et vahele jäi. Jumala ees saab kavaluse eest aga kindlasti veel miinuspunkte juurde.
Kuidas saab abielurikkumine olla \”täiesti peresisene asi\” nagu väidab õpetaja abikaasa.Arvestada tuleb ka teise poole, noore tüdruku, tunnetega. Kuidas mõjub kogu lugu temale? See on tunduvalt tähtsam.
Abielurikkumised ja lahutused on vaimulike seas tavaliseks nähtuseks saanud. Pärast veel uhke ja kiitleb, kui andunud kirikutöö tegija uus abikaasa on. Ja hea ametivend laulatab noorpaari ristirahva rõõmuks ja heaks eeskujuks. Kirikuvalitsus vaatab abielurikkumisele läbi sõrmede, aga reageerib koheselt ja karmilt, kui vaimulikust pereisa koguduse kassast leivaraha võtab. :cry
Leeriõpetuse tunnis käsitleti kristliku abielu teemat, millele järgnes praktika õpitoas. :grin
Pean õigeks, et vaimuliku rüü on plekita. Kord või isegi enam tõsiselt eksinud andekas inimenevõiks ju töötada ka muul alal. Vaimulik olgu oma eluviisides laitmatu. Pean loomulikuks, et ta end ISE tagandaks.Oma suurte valikutega ei tohiks nalja teha!Järgnevast otsusest sõltub nii minu kui mitmeegi teise arvamus kogu Eesti kristlaskonna mainest. Ma ei tea, kas see on teile oluline, vennad ja õed?
Kesse idioot lekitas selle loo pressile! Mis jama 21 sajandil mees kutsutakse koos abikaasaga piiskopi juurde!? Kole lugu, tõsi, aga kõik need kirikupoolsed detailid, et Mäevere kaebas ja piiskop kutsus välja! Kes on teil seal see pressisekretär? Misjaoks on niisugune firmasisene info pressist lugeda?
Täiesti nõus M.M-iga. Hea jutumees võib inimene ju olla, aga kui ta oma sõnade järgi ei ela, siis ei sobi ta vaimulikuks. Tegu pole ju ainult selle ühe juhtumiga, mis nüüd esile tõusnud. Kask on ju varemgi linnavahel sigatsenud – inimesi sõimanud, kokkulepitud talitusi pidamata jätnud jne.
Näidake mulle suud mis ei ole naernud
Näidake mulle silmi mis ei ole nutnud
Näidake mulle rüüd, mis plekita
et kas naine andis andeks või ei. Mees on eksinud sügavalt oma ametieetika vastu, sest vaimulik on samuti usaldusisik nagu arst ja õpetaja. See on tõeline kuritegu – kuidas oma naine suhtub, see ei peaks kirikut üldse huvitama.
nõme jutt sõnade ja tegude järgi elamisest. Jumal ei ole loonud ühtki inimest teise koopiaks, et teiste tegude järgi võiks ka keegi teine õndsaks saada. Igaühel on oma voorused ja kiusatused, mis teises inimeses ei kordu. Kui aga inimene teeb tegusid, mis ei sobi ametiga, see see pole üldse mingi kriteerium mida või kuidas ta sealjuures räägib või rääkimata jätab.
tehke ometi see lahter millesse kirjutada laiemaks Nii nagu normaalsetel lehtedel, et ei peaks kirjutama tulpa nagu jaapani keeles
Soovitan lugeda \”Postimehest\”vastava artikli kohta Kraameri poolt kirjutatd kommentaari.
aga selle loo lekitamine on väga inetu tegu ja jäägu lekitaja südametunnistusele.
Mida ütles Jeesus juutidele, kes tahtsid abielurikkujast naist kividega surnuks visata? :upset
Annab Jumal ameti, peaks ka mõistust jätkuma. Täpsemalt öeldes Piibli järgi, tuleb need Jumalalt riisuda! Laisana sirutatakse küll käsi kausini aga suu juurde toomiseks on oid ia ramm kadunud …
neid noori tüdrikuid on tänapäeval ka igasuguseid…
kõik on süüdi, ainult mitte armas ametivend Kask, eks!
Kas te ei arva et eksida võib igaüks kuid Üllar Kask on võimeline endast jagu saama ja teadke seda et see mees aitab täiesti võõraid inimesi näiteks viis ta läbi matusetalituse ja nägi et pere oli vaene ning ei võtnud vastu tasu mis talle pakuti,kuid Kanepi kirikuõpetaja on avalikult välja öelnud et teda huvitab ainult matus mitte kirikujutlus sest matmine on temal väga kallis kuid tshekki raha maksmise kohta küll ei anna.Ja veel niipalju et ükski eksimus ei ole ainult ühepoolne sellepärast see abikaasa ka andestas.
Noore tüdruku tunded!? Miks need peaksid antud juhul, kui ta on perre tungija, tähtsamad olema. Kes tuld puudutab, see kõrvetada saab. Selle pere jaoks on kõige tähtsamad abikaasa ja laste tunded. Noored tüdrukud ei peaks siin saama õigustust oma tunnetega apellerides. Mille poolest on siis abikaasa tunded halvemad?
Noortel tüdrukutel tuleb ka tarkust õppida – kes on abielus, see pole vaba. Kas teised enne neid pole noored olnud? Nad ärgu keerutagu oma \”saba\” abielumeeste ees. Kes tahab TARK olla, see otsigu vallaliste või leskede hulgast.
Noored tüdrukud!
Kas teie olete tänapäeval nii viletsad, et endale oma meest ei leia, vaid peate teiste omi himustama.
Kas Üllar sobib ametisse?Meie arvame üht, aga palvetame ja küsime mis on Jumala arvamus. Ilma Jumala tahteta ei pea ta kusagile minema.
Jõudu ja õnnistusi Üllarile ja Liivile!
Noore tüdruku tunded on siin kõige tähtsamad. Alaealine plika võib vabalt kõrvuni armuda ja on kõigeks valmis. Keskealine abielumees, pealegi vaimulik, peaks olema targem ja tüdruku mõistusele tooma, mitte ära kasutama. Selle asemel kasutas ta juhust.
Selle kirjutisega tõmmatakse kirikule tähelepanu, üldiselt kirjutatakse kirikust väga vähe, rahvas on huvitatud ristimisest ja leeriõnnistamisest ja matusetalitustest, nendest võiks rohkem kirjutada igas ajalehes, kuna kõik ei julge kirikusse minna, aga teada tahavad ikka :eek
Preestid ja õpetajad ja vöörmündrid, tõmmake noori tüdrukuid, küll siis press kirjutab, saate kuulsaks ja puha!
Ka vaimulik on lihast ja luust inimene niisama ekslik kui me kõik siin maapeal.Üllar on tõesti hea suhtleja hinge hea rahutooja usaldusväärne inimene.Ongi selgepeegelpilt meie EEsti rahva vajakajäämisest vaimsest kultuurist, iseendatundmisest,-nende piirangutest, suhtlemisoskusestjne.Miks ei taheta religiooni,-usuõpetust kooli sisse viia?Õiged kristlased übritsegu ja olgu toeks ka igapäeva elus,mitte ainult kirikus olles endale pluss punkte teenides.Väga induviduaalne asi on läheneda inimesele isiklikult,mis on rohkem kasutoovam kui KÕMU\”.Jumala õnnistust ja \”Päikselist pühavaimu juhtimist Üllarile ja Liivile\”.Palju armastust ja jõudu vaimulikus töös!
Julgusta aga muudkui, varsti leidub kindlasti järgijaid! Au suurele teerajajale!
jumal olgu armuline